Hoe maak ik een backup van mijn email?

  1. Home
  2. Support
  3. Hoe maak ik een backup van mijn email?

In dit artikel gaan we in op het maken van backups van uw emailberichten. Let wel; dit artikel is uitsluitend van toepassing wanneer u IMAP, POP3 of onze Hosted-Exchange omgeving gebruikt voor uw email.

In dit artikel gaan we er vanuit dat u Outlook gebruikt om uw mail op te halen én te backuppen. Gebruikt u een Apple? Klik dan door naar “Hoe maak ik een backup van mijn email op mijn Mac?“.

Waarom zou ik mails backuppen?

Wij adviseren om altijd backups te maken van uw gegevens. Ook van uw mailberichten is het maken van backups verstandig. Het kan namelijk gebeuren dat u per ongeluk één of meerdere emailberichten verwijderd en daar pas later achter komt. Dan is de map “Verwijderde items” ook wellicht al leeggemaakt.

Hoe kan ik mijn emailberichten veiligstellen?

Er zijn verschillende manieren om uw mail veilig te stellen. Vaak kunt u dit doen vanuit het programma wat u ook gebruikt om uw mail op te halen (bijvoorbeeld Microsoft Outlook of de Mail-app op de Mac).

Veiligstellen emails vanuit Microsoft Outlook

Als u Outlook gebruikt dan kunt u vrij eenvoudig uw gegevens kopiëren naar een apart PST-bestand en zo handmatig een backup maken van uw gegevens in Outlook naar een apart bestand. Dat bestand kunt u eventueel meenemen in uw cloud-backup zodat deze ook bij ons veiliggesteld wordt.

We doen dit op de volgende manier.

  1. Ga naar “Bestand”, “Openen en exporteren” en kies “Importeren/exporteren”
  2. Selecteer “Exporteren naar bestand” en kies “Volgende”
  3. Selecteer “Outlook gegevensbestand (.pst)” en klik op “Volgende”
  4. Selecteer nu de map (of mappen) waarvan u een kopie wilt maken. Let ook op of u de checkbox “Inclusief submappen” aangevinkt hebt.
  5. Kies de locatie waar het bestand (lees: de backup) bewaard moet worden.
  6. Klik op “Voltooien”. U kunt eventueel nog een wachtwoord instellen voor uw gegevensbestand.
    Het exporteren start nadat u op “OK” hebt gedrukt.

 

Menu