Toename in het aantal phishing-pogingen
De laatste weken merken wij een toename in het aantal pogingen om acount-gegevens buit te maken van uw mailbox bij BusinessConnect.
Dit zijn (tot op heden) Engelstalige mails als onderwerp “Authentication error in (mailadres)” of “Voicenote Transcript message”.
In die mails wordt (bijvoorbeeld) aangegeven dat er een mail of voicemail-bericht is verstuurd die niet bezorgd kon worden. Door het klikken op een link zou dit bericht wel bezorgd kunnen worden.
Door het klikken op een link komt u op een pagina waar o.a. ons logo staat en waar u uw login-gegevens in moet voeren.
Uiteraard dient u dit NIET te doen aangezien op deze manier uw accountgegevens kunnen worden buitgemaakt om deze vervolgens te misbruiken.
Hoe herken ik zo’n mail ?
De mails zijn op een aantal manieren te onderscheiden van legitieme mails die wij versturen.
- Ze zijn in het engels;
- Er wordt aangegeven dat mails / berichten worden verwijderd als je niet op zeer korte termijn inlogt;
- De link gaat niet naar onze website (https://businessconnect.nl) maar naar compleet andere domeinen waar wij geen link mee hebben (zoals bijvoorbeeld https://ipfs.fleek.co, https://s3.amazonaws.com)
Wat moet ik doen als ik zo’n mail heb gehad?
Negeer de mail. Klik nooit op een link in zo’n mail. U mag de betreffende mail doorsturen naar support@businessconnect.nl; ook als u twijfelt.
Ik heb mij gegevens ingevuld op zo’n website. Wat nu?
Stuur de betreffende mail door naar support@businessconnect.nl en neem direct telefonisch contact met ons op. Wijzig per direct het wachtwoord van het betreffende account in ons klantportaal om misbruik te voorkomen.