Ehmmmmmmm
Support
Vragen?
Gebruik onderstaande links om snel naar de juiste categorie met vragen te gaan.
Vragen over verbindingen
Onze name servers zijn voor IPv4 en IPv6 bereikbaar op de volgende adressen:
- primary nameserver : 46.183.250.53 / 2a01:8800::53
- secondary nameserver : 176.74.234.75 / 2001:4cb8:297:118::53
Bij een verbinding van ons mag u onze relay-server opgeven. Dit mailcluster is te gebruiken zonder verdere authenticatie. Werkt op poort 25 en 587 en werkt met of zonder STARTTLS
- mailserver (relay, alleen SMTP): mx-out.businessconnect.nl
Vragen over hosting
Uw website kunt u plaatsen middels een ftp-programma. Wij adviseren hiervoor de programma’s FileZille of ws-ftp. Deze zijn beiden gratis te downloaden. Het gebruik van Internet Explorer als ftp-programma raden wij af aangezien deze niet geheel compatibel is. De inlog-gegevens hebt u ontvangen van ons per brief; deze gegevens hebt u nodig om verbinding te maken.
U kunt phpMyadmin bereiken door te surfen naar de locatie welke op de documentatie van uw MySQL-database is aangegeven. Vervolgens kunt u inloggen met de gebruikersnaam en wachtwoord welke u van ons gekregen. Overigens staat ook op de brief vermeld hoe u in kunt loggen op PhpMyAdmin.
Dit kun je eenvoudig testen door in je hosts-file het IP van de nieuwe hosting-ruimte te plaatsen. Zie ons artikel “Hoe pas ik mijn hostsfile aan“.
Het maken van een backup van uw WordPress website hebben we uitgebreid beschreven in dit artikel.
HTTP/2 ofwel; versie 2 is de laatste versie van HTTP. Deze versie heeft grote verschillen ten opzichte van voorgaande versies van HTTP. Deze versie zou mede dankzij die verschillen, het internet sneller moeten gaan maken. Momenteel ondersteunen Nederlandse providers dit nog niet, of zeer beperkt aangezien de server-software nog niet geschikt is voor productie-toepassingen. Zodra wij dit nieuw protocol voldoende geschikt vinden om in onze productie-omgeving te gaan draaien zullen we dit uiteraard ook gaan ondersteunen om de performance van uw website optimaal te houden.
Let’s Encrypt (https://letsencrypt.org/) wordt door ons ondersteund.
Vragen over E-mail
Aangezien onze mail op verschillende apparaten op te halen is hebben we hiervoor een aparte handleiding “Mail op domeinnaam instellen” beschikbaar
Voor inkomende mail dient u mx1.businessconnect.nl of mx2.businessconnect.nl te gebruiken. Voor uitgaande mail kunt u gebruik maken van mx-out.businessconnect.nl (indien uw verbinding via ons loopt). Hebt u geen verbinding van ons dan kunt u versturen via de mx1.businessconnect.nl of mx2.businessconnect.nl waarbij u in uw mailclient aangeeft dat u aan wilt melden met dezelfde gegevens als voor de mailserver voor de inkomende mail. Eventueel kunt u ook een afwijkende poort opgeven (namelijk 587) indien u achter een Ziggo, UPC of KPN-verbinding zit welke outbound verkeer naar poort 25 blokkeert.
Raadpleeg eventueel onze handleiding “Mail op domeinnaam instellen“; hierin staat met schermafdrukken voor diverse apparatuur en programmatuur vermeld hoe u dit in dient te stellen.
Uiteraard kunt u uw mail beveiligd ophalen bij ons. In uw mailinstellingen op uw smartphone of computer dient u aan te geven dat de verbinding beveiligd moet zijn. Voor POP en IMAP ondersteunen we SSL; voor SMTP ondersteunen we STARTTLS. Voor meer informatie kunt u ook onze handleiding “Mail op domeinnaam instellen” raadplegen.
Omdat de opslagruimte van uw mailbox gelimiteerd is is het van belang om uw mailbox schoon te houden. Lees hiervoor het artikel “Hoe schoon ik mijn mailbox op” elders op onze website.
Uw account binnen Gmail gebruiken is mogelijk. Raadpleeg de pagina “Hoe stel ik mijn mailbox in Gmail in” voor uitleg hoe u uw mailbox binnen Gmail kunt gebruiken..
Om een backup van uw mail te maken hebben we een aparte pagina waarop dit stap voor stap staat beschreven. Ga naar “Hoe maak ik een backup van mijn email“.
Jazeker; dat is mogelijk. U kunt dat doen middels onze dienst “Hosted Exchange”. Lees meer over Hosted Exchange.
Om van webmail gebruik te kunnen maken, dient u een internetverbinding en een browser (Firefox, Chrome, Internet Explorer etcetera) te hebben. U start uw browser op en maakt een verbinding met het Internet. Vervolgens surft u naar de internetlocatie webmail.businessconnect.nl . Vervolgens kunt u aanmelden met uw email-gegevens (welke u in een separaat schrijven reeds hebt ontvangen).
De veiligheid van deze mail bepaalt u in principe zelf. Open bijvoorbeeld nooit bestanden die u niet vertrouwd. Maar bovenal dient u er bij webmail op te letten dat gebruikers na u niet uw mailbox kunnen openen. Bepaalde browsers (Explorer) bieden namelijk de mogelijkheid om wachtwoorden vast te leggen. Gebruik deze functie niet. Iedere gebruiker die na u komt en (toevallig) uw loginnaam weet, krijgt dan automatisch het daarbij behorende wachtwoord en kan dus uw e-mail lezen! De informatie die wordt uitgewisseld tussen onze mail server en uw browser, wordt versleuteld over het internet verstuurd middels een certificaat. U kunt er dus zeker van zijn dat de gegevens die u ontvangt van onze server afkomstig zijn en dat deze onderweg niet gewijzigd kunnen worden.
Het importeren van een adressenbestand in uw webmailomgeving staat uitgelegd op de pagina “Hoe importeer ik een adresboek“.
We hebben een handleiding beschikbaar waarin meer uitleg wordt gegeven over het werken met onze webmail-oplossing. Download de handleiding “Handleiding webmail“.
Om het voor u eenvoudig te houden hebben we een uniform SPF-record waarin alle relevante IP-adressen zijn opgenomen. Deze kunt u in uw SPF-record opnemen door het volgende toe te voegen: include:_spf.businessconnect.nl
DKIM is een techniek waarbij de authenticiteit van mail aangetoond kan worden. Door berichten te ondertekenen met een sleutel en het publieke deel van deze sleutel in de DNS te publiceren kun je aantonen dat de mail door uw organisatie is verstuurd. Meer (technische) uitleg vind je o.a. op Wikipedia.
Uiteraard ondersteunen wij DKIM. Alle POP/IMAP boxen zijn standaard voorzien van DKIM waarbij de keys op regelmatige basis worden gewijzigd.
DKIM instellen is een wat uitgebreider iets; hiervoor hebben we een aparte pagina gemaakt “Hoe stel ik DKIM in voor mijn Plesk“.
DMARC is een manier om aan te geven hoe met mails omgegaan met worden bij ontvangst. Het combineert informatie uit het SPF-record en de DKIM en bepaalt hoe mail behandelt moet worden welke niet daaraan voldoet.
DMARC is een DNS instelling in de vorm van een TXT-record. Dat wordt ondersteund. Daarnaast zijn we stapsgewijs ook alle domeinen van DMARC informatie aan het voorzien.
Vragen omtrent domeinnaamregistraties
U kunt zeer eenvoudig via onze webshop (https://webshop.businessconnect.nl) een domeinnaam registreren. Indien u een extensie wenst welke niet via onze webshop beschikbaar is kunt u contact opnemen met ons per telefoon of via ons contactformulier.
Via onze webshop https://webshop.businessconnect.nl/ kunt u snel controleren of domeinen vrij zijn. Helaas geeft iedere domeinnaamextensie een eigen tekst terug dus het resultaat zult u zelf moeten interpreteren. Vanuit die omgeving kunt u ook direct een domein registreren of verhuizen wanneer u over de vereiste autorisatiecode beschikt.
Als u een domein wilt verhuizen dan dient u bij de huidige registrar de zogeheten “token” op te vragen. Met behulp van die token kunnen wij het domein naar ons toe verhuizen.
Wanneer uw huidige registrar haar verplichtingen ten opzichte van SIDN niet is naagekomen zullen alle domeinen die bij die registrar zijn ondergebracht “registrarloos” worden. U krijgt als houder hiervan bericht van SIDN en u wordt in de gelegenheid gesteld om uw domein elders onder te brengen. In dit geval is geen token benodigd.
Via BusinessConnect kunt u niet alleen de standaard-domeinnamen registreren waaronder .be of .eu, maar wij registreren meer dan 80 verschillende domeinextensies. Dit is ideaal wanneer u bijvoorbeeld een merkrechthouder bent en u dit merk wilt beschermen door de domeinen vast te leggen. Hier hebt u dan slechts één partij voor nodig.
Indien wij uw domeinen registeren is het mogelijk dat u uw eigen name servers gebruikt. U dient zich er dan wel van te overtuigen dat deze voldoende redundant zijn opgezet. Vanwege onze configuratie is het niet mogelijk voor ons om alleen secondary DNS te draaien van uw domeinen. Echter, waarom zou u uw eigen dns willen draaien ? Wij beschikken over drie name servers in 3 verschillende TL’s in 3 verschillende netwerken op 2 continenten beschikbaar zijn.
DNSSEC staat voor “Domain Name System Security Extensions” en is een uitbreiding op het oude DNS-protocol. Door deze uitbreiding wordt het DNS protocol veiliger. Zo zijn zogeheten “cache-poisoning” of “man-in-the-middle” attacks niet meer mogelijk. Dit gebeurd door het antwoord van een DNS-aanvraag te koppelen aan een digitale handtekening. Hierdoor kan gecontroleerd worden of het resultaat van de DNS-aanvraag valide is. De DNSSEC beveiliging gebeurd middels asymmetrische cryptografie.
Als professionele hostingpartij ondersteunen wij DNSSEC. Dit zowel op onze recursive name servers als op onze authoritative name servers.
Omdat wij security vanzelfsprekend vinden zijn we momenteel aan het onderzoeken of we DNS over HTTPS en/of DNS over TLS kunnen implementeren binnen onze omgeving om de DNS uitwisseling met gebruikers te versleutelen.
Vragen omtrent Hosted Voip
Om uw voiceomgeving te beheren gebruikt u de url https://voip.businessconnect.nl. U logt daar in met de gegevens die u van ons hebt ontvangen voor het beheer van uw voiceomgeving. Dit is reen ander account dan voor ons klantportaal.
Het maken van een kopie is zeer verstandig. Op de pagina “Hoe maak ik een kopie van mijn belplan?” staat beschreven hoe u dit kunt doen.
De welkomstboodschap van uw voicemail kunt u aanpassen via ons voice-portal. Login op https://voip.businessconnect.nl en ga naar “Beheer”, “Voicemail”. Klik op de betreffende voicemailbox en kies bij “Welkomstbericht type” voor “Aangepast”. Vervolgens kunt u bij “Aangepast bericht” kiezen voor “Voeg geluidsbestand toe” waarna u met de microfoon van uw werkplek uw nieuw bericht kunt opnemen.
Vragen omtrent Hosted Exchange
Omdat deze dienst op verschillende platformen te gebruiken is, hebben we hiervoor een aparte handleiding Hosted Exchange.
Onze Hosted Exchange werkt met Outlook samen. Er is geen plugin benodigd zoals bij andere oplossingen wel het geval is. Wel is het noodzakelijk dat u minimaal Outlook 2007 Servicepack 3 hebt draaien. Gebruik deze link om uw Outlook versienummer te controleren.
Gebruikers van onze Hosted-Exchange dienst hebben ook toegang tot een webmailomgeving. Deze is bereikbaar op https://exchange.businessconnect.nl. U dient in te loggen met uw loginnaam en bijbehorend wachtwoord zoals deze verstrekt zijn bij de opleverdocumentatie.
Vragen over Cloud Backup
Met onze dienst Cloud Backup zijn diverse soorten gegevens veilig te stellen. Denk aan losse bestanden (documenten, foto’s) maar ook SQL databases (administraties) of zelfs volledige servers.
Onze software werkt op zowel Windows, Linux als MAC-systemen.
De benodigde software is te downloaden via de pagina “Download cloud-backup software“.
Dat is mogelijk. Er is ondersteuning voor diverse virtualisatieplatformen zoals VMWare, kvm, Hyper-v en dergelijke.
Ja. Office 365 abonnement kan meegenomen worden in uw backups. Zelfs als uw Office365 abonnement via een andere aanbieder loopt. Wel is hiervoor een kleine uitbreiding van uw abonnement nodig .
Wij vinden het belangrijk dat u een goede backup heeft. Daarom zal het proces gewoon doorgaan wanneer u over uw accountgrootte gaat. U kunt dan zelf kiezen om op te schonen of een groter abonnement af te sluiten. Wel bestaat de mogelijkheid dat wij het meerverbruik nabelasten.
Overige technische vragen
Onze name servers zijn voor IPv4 en IPv6 bereikbaar op de volgende adressen:
- primary name server : 46.183.250.53 / 2a01:8800::53
- secondary name server : 176.74.234.75 / 2001:4cb8:297:118::53
Indien de DNS van uw domein bij ons draait kunt u wijzigingen zelf eenvoudig maken via ons klantportaal mijn.businessconnect.nl.
Ja, u dient zelf backups te maken van uw data. Vaak is dat vanuit een content-management systeem zelfs dusdanig in te stellen waardoor dit volledig geautomatiseerd gebeurd. Voor continuiteit van ons bedrijf maken wij uiteraard ook backups van alle servers maar deze zijn niet eenvoudig te gebruiken om één bestand hieruit terug te plaatsen. Dit heeft wel tot gevolg dat het terugplaatsen van één bestand een tijdrovend karwei is. Daarom zullen wij u daarvoor wel de gemaakte kosten moeten aanrekenen.
Wij kunnen ons voorstellen dat u enerzijds een breed pakket aan diensten wilt aanbieden aan uw klanten. Dat streven wijzelf ook na. Maar anderzijds blijft u als schoenmaker liever bij uw leest. Om toch de vragen van uw klanten te kunnen beantwoorden, hebben wij voor u daarom een dealerprogramma ontwikkeld. Dit dealerprogramma is dus vooral interessant indien uw klant u vraagt om de hosting van zijn website te regelen. Voordelen voor u als dealer:
- U ontvangt van ons een jaarlijks terugkerende bonus over de omzet van door u aangebrachte klanten;
- U heeft geen debiteurenrisico, want wij factureren de eindgebruiker;
- U maakt gebruik van de hoogwaardige kennis en kunde van BusinessConnect en hoeft dus zelf niet in apparatuur en kennis te investeren;
- U krijgt geen technische vragen of problemen; de klant neemt direct contact op met ons en wij lossen eventuele problemen voor u op;
- U kunt desgewenst zelf bepaalde technische zaken inzien en aanpassen;
- U hoeft slechts een eenvoudige procedure te doorlopen, dus geen moeilijke zaken;
- U kunt alles telefonisch of per email regelen;
Neem contact met ons op voor de exacte dealervoorwaarden en -condities.
U wilt natuurlijk weten of uw verbinding de snelheid heeft die behoort bij het afgesloten abonnement. Met onze speedtest op businessconnect.nl/speedtest/ kunt u dit snel en makkelijk controleren.
Vragen omtrent het klantportaal
In ons klantportaal kunt u toegang krijgen tot al uw diensten die u bij ons ondergebracht heeft. Van een aantal diensten kunt u ook instellingen wijzigen. Daarnaast kunt u ook eenvoudig uw nota’s downloaden en betalen.
Om in te loggen op het klantportaal gaat u naar https://mijn.businessconnect.nl U kunt inloggen door middel van uw mailadres en het bijbehorend wachtwoord voor de klantportaal.
Indien u nog geen toegang heeft tot onze portaal kunt u klikken op de link “Activeer mijn account”. Vervolgens vult u uw emailadres in en drukt u op de knop “Activeren”. Vervolgens zal er een mail gestuurd worden naar u met het wachtwoord wat u kunt gebruiken. Indien uw mailadres bij ons niet bekend is, dient u aanvullende gegevens in te voeren waarna wij deze controleren.
De portaal zoals deze nu is zal verder nog uitgebreid worden met meer mogelijkheden. Hierdoor kunt u als relatie meer zelf doen op de momenten dat het voor u uitkomt.
Administratieve vragen
Indien u een dienst wenst af te nemen van BusinessConnect kunt u contact met ons opnemen per telefoon via ons contactformulier. Wij komen graag met u in contact om ook u kennis te laten maken met onze diensten en service. Nadat we hebben besproken welken diensten u wenst te hebben, maken wij een duidelijk contract op waarop de diensten staan omschreven. Dit wordt aan u ter ondertekening voorgelegd. Na ontvangst van het ondertekende contract gaan wij de diensten inrichten waarbij u na oplevering de benodigde technische gegevens van ons ontvangt per post.
De diensten welke u afneemt worden door ons maandelijks of per kwartaal gefactureerd. U kunt het verschuldigde bedrag overmaken op IBAN NL72ABNA0434210064 ten name van BusinessConnect BV te Zundert. Bij betalingen gaarne uw factuur- en debiteurnummer vermelden voor een vlotte verwerking van uw betaling. Deze gegevens staan ook vermeld op uw nota. Indien u ons machtigt kunnen wij de nota’s incasseren. Hiermee voorkomt u dat u dit zelf moet overboeken en u vergeet geen enkele factuur tijdig te voldoen. Op onze website kunt u een formulier vinden om de gegevens die wij voor een machtiging nodig hebben, eenvoudig door te geven. Wij accepteren geen contante of paypal-betalingen.
Jawel, dat is mogelijk. Wij maken hiervoor gebruik van de reguliere zakelijke incasso. Als u dit formulier invult zorgen wij dat de benodigde formulieren worden toegemaild.
Indien u de op te zeggen dienst niet meer gebruikt dient u dit schriftelijk kenbaar te maken. Dit kan per mail of per brief. Opzeggen is alleen mogelijk per einddatum contract. Indien u tussentijds opzegt worden de resterende termijnen op één slotnota in rekening gebracht.
Uiteraard kunt u uw nota’s met iDeal betalen. U logt hiervoor in op ons klantportaal mijn.businessconnect.nl en gaat naar “Administratie” en “Facturen” Daar vindt u alle nota’s met de optie om deze te betalen.
Wanneer u te lang achterstaat met uw betalingen en u hebt reeds één of meerdere rappels ontvangen, sluiten wij uw dienst af. Dit houdt in dat u geen gebruik meer kunt maken van uw website, mail of andere dienst welke u bij ons afneemt. Overigens kunnen wij afhankelijk van het openstaand bedrag de toegang tot alle diensten welke u bij ons afneemt blokkeren. Nadat u bent afgesloten dient u de openstaande facturen alsnog te voldoen alsmede heractivatiekosten aan 25 EUR. Zodra deze zijn ontvangen, wordt uw dienst weer in werking gesteld.
Support vragen
Indien u een probleem ondervind wat wellicht met remote support op te lossen is kunt u Anydesk downloaden en uitvoeren. U kunt Anydesk downloaden van onze website via de link https://businessconnect.nl/support/remote-hulp/
Remote toegang zoals wij dat gebruiken via Anydesk is veilig. De cijfercode die u op uw scherm krijgt en doorgeeft aan ons geeft nog geen directe toegang. Pas nadat er verbinding is opgebouwd dient u nogmaals toegang te verlenen voor wij definitief toegang tot uw systeem hebben. Daarnaast kunt u indien nodig zelf de verbinding verbreken.
Anydesk is vrij eenvoudig in gebruik. Meer uitleg over het downloaden en gebruiken vindt u op de pagina “”.
Mijn vraag staat er niet tussen
Wij vinden het belangrijk dat u snel en correct geholpen wordt. Staat uw vraag er niet tussen? Maak dan gebruik van ons contactformulier en stel uw vraag. Wij beantwoorden deze dan zo snel mogelijk.